• Türkçe
    • English
    • Français
    • Español
    • Português
    • русский
    • العربية
Vatan Kablo
  • MENÜ
    • Anasayfa
    • Kurumsal
    • Ürünler
    • Kalite
    • Teknik Bilgiler
    • Kariyer
    • Haberler
    • İletişim

KURUMSAL

  • Hakkımızda
  • Misyon
  • Vizyon
  • Dünyada Vatan
  • Entegre Politikamız
  • Sosyal Sorumluluk
  • Etik Kurallar
  • Paydaş Katılım Planı ve Şikayet Mekanizması Prosedürü

Etik Kurallar

 

1.       KAPSAM

Vatan Kablo Etik Politikası tüm Vatan Kablo çalışanlarını kapsar. Politika maddelerinin önemli kısmı sadece ofis içindeki değil aynı zamanda ofis dışındaki etik davranış ilkelerini de tanımlar. Çalışanlar politikada değinilmeyen özel konularla ilgili tereddüt / sorun yaşadığında varsa konuya özel yönetmelik, politika ve prosedürlere yoksa yöneticisinin görüşüne başvurmalıdır.

2.       VATAN KABLO ETİK İLKELERİ POLİTİKASI

Vatan Kablo Etik Politikası ortak değerler, prensipler ve kurallar hiyerarşisi içinde tanımlanmıştır. Kurallar bölümünde tanımlanmamış durumlarda Vatan Kablo etik prensip ve değerleri ışığında, prensipler içinde tanımlanmamış durumlarda ortak değerler doğrultusunda davranılmalıdır. Etik ilkelerinin uygulanmasına ilişkin herhangi bir durumda tereddütte kalınması halinde her bir çalışanın birim yöneticilerinden, gerekiyorsa üst yönetimden görüş alması desteklenmekte ve talep edilmektedir.

     2.1          Ortak Değerlerimiz

Ortak etik değerlerimiz; hizmet verdiğimiz müşterilerimizle, birbirimizle ve toplumla etkileşimimizin esaslarını ve Vatan Kablo ortak kültürünün temel yapı taşlarından birini oluşturur. Etik olarak doğru olanı yapmanın, müşterilerimize, birbirimize ve topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getirmenin yolunu gösteren temel değerlerimiz şunlardır:

  •  Dürüstlük
  •  Müşterilerimize ve topluma mümkün olan en üstün hizmeti sunma gayretinde olmak
  •  Birbirimize karşı saygı duygusunu, nezaket ve destek ortamını güçlendirmek ve yaşatmak

     2.2          Etik Prensiplerimiz

Ortak değerlerimiz 7 etik prensibi ile desteklenmektedir. Bu prensipler aynı zamanda etik kurallarımıza temel teşkil etmektedir. Kurumsal etik prensiplerimiz şunlardır:

           2.2.1          Dürüstlük – Davranış ve iletişimimizde dürüstüz

  • İç ve dış ilişkilerimizde dürüst ve tutarlı davranırız.
  • Müşterilerimize ürettiğimiz ve sunabileceğimiz hizmetin kalitesi, sahip olduğumuz tecrübe ve yetkinlik konusunda net ve doğru bilgi aktarırız.

              2.2.2          Gizlilik – Müşteri bilgilerinin, Vatan Kablo’ya ait kurumsal bilgilerin ve Vatan Kablo çalışan bilgisinin gizliliğine saygılıyız.

  • Yasal gerekçelerle erişmesi gerekmeyen kişilere ve Vatan Kablo çalışan haricindeki kişilere karşı müşteri bilgisinin gizliliğini koruruz.
  • Müşterilerimizin, kurumumuzun ve çalışma arkadaşlarımızın bilgilerini kişisel çıkarlarımız veya üçüncü tarafların yararı için kötüye kullanmayız.

           2.2.3          Yetkinlik – Hizmetlerimizi beklenen seviyede sunabilmek için gerekli yetkinlik ve özveriyi sağlarız

  • Müşterilerimizin (ve dolaylı olarak müşterilerimizin müşterilerinin) faaliyet alanımızda bizden yüksek standartlı hizmet sunmamızı beklediğinin bilincindeyiz.
  • Beklenen hizmet kalitesini karşılamak için görevin gereklerine uygun yetkinlikte çalışanlar görevlendirmeye ve çalışanlarımızın yetkinliklerini sürekli yükseltmeye gerekli özeni gösteririz.

           2.2.4          Topluma Karşı Sorumluluk – Sunduğumuz hizmetlerin Vatan Kablo’nun faaliyet alanı itibarıyla ticari hayat üzerindeki öneminin farkındayız

  • Toplum hayatı ve enerji sektörü içindeki rolümüzün farkında olup, kasıtlı veya kasıtsız bir zarara neden olmamak için gerekli önlemleri uygularız. Tüm çalışmalarımızı toplumsal faydayı artırmak üzere kurgulamaya çalışırız.

           2.2.5          Yasalara Saygı, Kurum İtibarını Koruma – İlgili yasalara ve mesleki ilkelere uygun davranırız, kurum itibarını koruruz

  • Faaliyet alanımızla ilgili yasa ve düzenlemeler ile mesleki ilkelere uygun faaliyet gösteririz.
  • Kurumumuzun ve müşterilerimizin itibarını zedeleyecek davranışlardan kaçınırız.

           2.2.6          Nezaket Kurallarına Uygun ve Adil Davranış - Birbirimize karşı saygılı ve adil davranırız, destek ortamını koruruz

  • Bireysel sosyal davranışlarımızın kurumumuz, meslektaşlarımız ve kamu üzerinde doğurabileceği etkinin farkında olarak sorumlu biçimde, saygı ve nezaket kuralları dahilinde hareket ederiz.
  • Birbirimize karşı saygılı ve adil davranırız. Terfi ve ücret politikamız liyakat ve herkes için eşit fırsat temeline dayanır.

           2.2.7          Ortak Değerler Ekseninde Örnek Olma – Her birimiz ortak değerlerimiz ekseninde çalışma arkadaşlarımıza rol model olacak biçimde hareket ederiz

  • Her birimiz etik davranışın büyük önem taşıdığı kritik ve riskli bir ticari faaliyetin içinde olduğumuzun bilincindeyiz.
  • Günlük davranışlarımızda, orta ve uzun vadeli kararlarımızda ortak etik değerlerimize uygun kararlar almaya özen gösterir, yöneticilerimiz ve diğer meslektaşlarımızın da bu şekilde davranmasını bekleriz. Tereddüt edilen durumlarda yöneticilerimize danışırız.

     2.3          Etik Kurallarımız

Etik kurallarımız yukarıda belirtilen değer ve prensiplerimiz doğrultusunda tanımlanmış olmakla birlikte, her durumu kapsaması mümkün değildir. Bu gerçekten yola çıkarak Vatan Kablo çalışanlarının bu politikada tanımlanmamış durumlarda doğru davranışı tespit etmek için aşağıdaki soruları kendilerine sorması gerekir:

  •  Hareketlerim, kanuna ya da Vatan Kablo etik değer ve prensiplerine aykırı mı?
  •  Dürüst ve adil miyim?
  •  Planladığım davranışı ailem, arkadaşlarım ve meslektaşlarımdan saklama ihtiyacı hisseder miyim veya onlara anlatırsam utanır mıyım?
  •  Eğer davranışım gazetelerde açıklansaydı Vatan Kablo’nun itibarı zedelenir miydi?
  •  Planladığım davranış hakkında şahsen bir rahatsızlık hissediyor muyum?
  •  Benim davranışım yüzünden herhangi bir şahsın hayatı, sağlığı, güvenliği veya itibarı tehlikeye girer mi?

Eğer bu sorular sonrasında bir tereddüt yaşanıyorsa yöneticilere ve gerekiyorsa üst yönetime danışılmalı ve görüş alınmalıdır. Etik kuralları arasında da bahsedildiği gibi danışma kültürü etik ilkelerinin uygulanmasında büyük önem taşımaktadır. Görüş alma konusunda sözlü iletişim kurulabilir ancak kayıt altına almak için yazılı iletişim tercih edilmelidir.

Etik kurallarımız müşterilerimize, birbirimize, topluma ve sosyal medyaya karşı sorumluluklarımız başlıkları altında gruplanmıştır.

           2.3.1          Müşterilerimize Karşı Sorumluluklarımız

 

   Veri Gizliliği

Vatan Kablo faaliyet alanı gereği müşterilerine ait olan verileri yönlendirir ve işler. Bu verilere ve istatistiki bilgilere erişim sadece görevi gereği verilere erişmesi gereken çalışanlara sağlanmaktadır. Bu bilgilerin hemen hemen tamamı müşterilerimize özel ve gizli olduğundan görevi gereği müşterilerimize ait bilgilere erişen çalışanlarımız bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Vatan Kablo çalışanları görevi sırasında ulaştığı müşterilerimize, Vatan Kablo’ya hizmet sağlayan üçüncü taraflara ve diğer kişi ve kurumlara ait bilgileri kişisel çıkar veya başka taraflara çıkar sağlama amaçlı kullanamaz. Vatan Kablo ofisi içinde dahi gizlilik içeren bilgilerin yazılı ve sözlü iletişimi sadece görevi gereği bilgiye erişmesi gereken çalışanla sınırlandırılmalıdır. Sözlü iletişim sırasında çevredeki kişiler tarafından gizli bilgilerin duyulmaması için gerekli özen gösterilmelidir.

Hizmetlerimizin gelişimi ve hizmet kalitemizin artırılması için yeni çözüm ve hizmet ihtiyaçları, yeni endüstri standartları ve en iyi uygulamalar, sektörde ve kurum altyapısını oluşturan bileşenlerdeki teknolojik eğilimler düzenli olarak takip edilmelidir. Beklenen hizmet kalitesini karşılamak için ilgili görevlere gerekli yetkinliğe sahip çalışanlar atanmalı, çalışanların teknik ve yönetsel gelişimi sağlanmalıdır. Atanmış çalışan görevinin gerektirdiği özeni göstermelidir.

 

Ürün ve Hizmet Sağlayıcılarla İlişkiler

Vatan Kablo’nun müşterilerine sunduğu hizmetlerin kalitesi belli oranda ürün ve hizmet sağlayıcılarıyla dürüstlük, etik davranış ve karşılıklı güvene dayalı, verimli sonuçlar üreten ilişkiler geliştirmesine bağlıdır. Ürün ve hizmet sağlayıcılar, sağlanan ürün veya hizmetin kalitesi, fiyatı, teslim ve destek şartlarına bağlı olarak seçilir. Alım ve seçim kararları iş gereklerine ve objektif seçim kriterlerine dayalı olarak alınır.

           2.3.2          Birbirimize Karşı Sorumluluklarımız

 

    Dürüstlük ve Güven, Saygı, Nezaket ve Adil Davranış

Vatan Kablo çalışanları olarak biz birbirimizle olan ilişkilerimizde ve birbirimize karşı olan sorumluluklarımızı yerine getirirken dürüstlük, saygı, nezaket ve adil davranış ilkelerine uygun hareket etmeliyiz. Her birimiz görevimizin gerektirdiği işleri gerekli kalitede ve tam olarak gerçekleştirmekten sorumluyuz. En iyi çalışma ortamının birbirimize karşı güven ve destek ortamının oluşturulduğu ve korunduğu bir çalışma ortamı olduğunun bilincinde olunmalıdır. Herhangi bir esasa dayalı ayrımcılık, sözlü veya fiziksel taciz, saldırganca davranışlar bir Vatan Kablo çalışanından beklenmez.

 

Danışma Kültürü

Vatan Kablo teknik ve yönetsel her konuda hataları en aza indirebilmek için danışma kültürüne dayalı bir iş ortamını desteklemektedir. Rutin olmayan durumlar veya ortaya çıkan sorunlar hakkında danışmak sadece desteklenmemekte aynı zamanda beklenmektedir. Çalışanın yöneticilerine sıklıkla danışmaları ve onlarla görüş alışverişinde bulunmaları hem yöneticiler hem de bağlı bulunan çalışanlardan beklenmektedir. Vatan Kablo teknik ve diğer konularda üçüncü tarafların karşısına kurum içindeki danışma sürecini işleterek potansiyel yanlış anlamaları ve gereksiz riskleri engellemek için tek ses olarak çıkmayı benimsemektedir.

 

Çıkar Çatışması Durumu

Vatan Kablo çalışanları görevi gereği sürekli olarak iş kararları almaktadır. Vatan Kablo çalışanları verdiği her bir karar için, Vatan Kablo çıkarları ile şahsi veya üçüncü şahıslar arasında çatışma yaratabilecek, etik prensiplerine ve kanuna aykırı durumlardan kaçınmakla yükümlüdür. Vatan Kablo çalışanları iş kararlarını alırken Vatan Kablo çıkarlarını kendi çıkarlarının önüne koymalıdır. Çıkar çatışmaları ile ilgili her durumu içeren bir listenin geliştirilmesi zor olmakla birlikte aşağıdaki durumlar örnek verilebilir:

  • Vatan Kablo’ya ürün veya hizmet sağlayan bir firmanın ortağı veya çalışanı olmak veya gayri resmi olarak bu rolleri üstlenmek
  • Vatan Kablo’daki görevini aksatmaya yol açabilecek başka bir iş / görevle meşgul olmak
  • İşe alımlarda akraba veya tanıdıklara haksız avantaj sağlamak

 

        Kişisel İlişkiler

Zaman zaman iki Vatan Kablo çalışanı arasında veya bir Vatan Kablo çalışanı ile hizmet verilen veya alınan kurum çalışanı arasında, romantik veya normal arkadaşlıklar doğabilir. Bu tür ilişkiler görünürde veya gerçekten çıkar çatışması durumlarına yol açabilir. Vatan Kablo bu tür ilişkilerin gelişmesinin doğal olduğunu kabul etmekle birlikte görünürde veya gerçekte bağımsızlığı zedeleyebilecek ve çıkar çatışması doğurabilecek durumları desteklememektedir.

 

Bilgi Sistemlerinin ve Diğer Vatan Kablo Varlıklarının Kullanımı

Vatan Kablo bilgi sistemleri ve diğer Vatan Kablo varlıkları kuruma ait olup öncelikle iş gereği faaliyetlerde kullanılmalıdır. Her Vatan Kablo çalışanı Vatan Kablo varlıklarını korumak ve verimli kullanmakla yükümlüdür. Varlıkların kişisel kullanımı sadece gerektiğinde, minimum düzeyde, Vatan Kablo faaliyetlerini aksatmayacak biçimde olmalı ve varlıklar yasalara veya etik ilkelerine aykırı biçimde kullanılmamalıdır. Çalışanlar kişisel kullanımın maliyeti (parasal ve/veya zamansal olarak) minimum düzeyi aşacaksa yöneticisinden onay almalıdır. Maliyetin önemli olup olmayacağı konusunda şüphe ediliyorsa danışma kültürü gereği bağlı bulunan yöneticiye danışılmalıdır.

 

Vatan Kablo Politika ve Prosedürleri

Vatan Kablo Etik Politikası karşılaşılabilecek her duruma ilişkin bir içerik barındırmayabilir, ancak bu politika çalışanların yaklaşımına yön vermeyi ve genel ilkeleri tanımlamayı hedeflemektedir. Vatan Kablo çalışanları diğer özel faaliyet alanlarında, ilgili alanlara özel hazırlanmış Vatan Kablo politika ve prosedürlerine uymakla yükümlüdür. Tanımlanmış politika ve prosedürlerin yetersiz kaldığı durumlarda bu politikada bahsedilen danışma sürecini çalıştırmalıdır.

           2.3.3          Topluma Karşı Sorumluluklarımız

 

Kanunlara Uyum, Diğer Kurumlarla İşbirliği

Vatan Kablo çalışanları ilgili tüm yasal düzenlemelere ve kurallara uygun faaliyet göstermelidir. Hedefimiz faaliyetlerimizde sadece yasalara uygun hareket etmek değil aynı zamanda etik ilkelerine de uygun davranmaktır. Vatan Kablo tanımlanmış protokoller çerçevesinde kanun uygulayıcılarla işbirliği yapmaktadır.

 

Bilgi Açıklama

Vatan Kablo çalışanları kurumsal ve kişisel bilgileri günlük veya resmi konuşmalarda dikkatsiz biçimde basın veya diğer taraflara sızdırmama konusunda dikkatli davranmalıdır. Vatan Kablo iletişimde netlik ve dürüstlük prensibini benimsemekle birlikte, bilginin gizlilik ihtiyacını, açıklanması durumunda Vatan Kablo’nun müşterilerine ve topluma etkisini değerlendirmekle de yükümlüdür. Bilgi açıklama konusunda sorumlu yaklaşım Vatan Kablo’nun müşterilerine ve genel anlamda topluma karşı yükümlülüğüdür. Basılı veya görsel yayın kuruluşlarından, kamu kurumlarından ve diğer taraflardan gelen bilgi talepleri Vatan Kablo içinde bilgi açıklama yetki ve görevi bulunan “Pazarlama Müdürü’nden” sorumlu Üst Yönetime aktarılmalıdır.

 

             Sosyal Medyada Sorumluluklarımız

  • Sosyal medya iletişiminde, etik kurallarımıza uygun davranılmalı, karşılıklı iletişimde saygılı, açık ve dürüst olunmalıdır.
  • Uygun iletişimin tanımlamasında, “2.3 Etik Kurallar” bölümünde doğru davranışı tespit etmek için cevaplanması gereken sorular referans alınmalıdır.
  • Kişisel sosyal medya aktivitelerinde Vatan Kablo uzantılı (ad.soyad@vatan.com.tr) e-posta adresi paylaşılmamalıdır.
  • Vatan Kablo faaliyetleri ve planları başta olmak üzere Vatan Kablo tarafından Etik (Gizlilik) Politikası doğrultusunda gizli bulunan hiç bir bilgiye yer verilmemelidir.
  • Vatan Kablo ya da Vatan Kablo’nun faaliyet gösterdiği pazar ile ilgili yayınlanan olumsuz/olumlu yazı ve yorumlara ilişkin müşteriler/tüketicilerle birebir bağlantı kurmaktan kaçınılmalıdır.
  • Sosyal medya platformlarında sıkıntı/kriz yaratma ihtimali bulunan yazı ve yorumlarla ilgili Vatan Kablo konuyu çözmeye yetkili çalışanı/birimi bilgilendirilmelidir.
  • Yetkili olunmadığı durumda Vatan Kablo ya da Vatan Kablo’nun faaliyet gösterdiği pazar ile ilgili sosyal medyada hesap / grup yaratılmamalıdır.
  • Vatan Kablo’nun rakiplerine karşı saldırı ya da hakaret içeren olumsuz faaliyetlerden kaçınılmalı ve mümkün olduğunca Vatan Kablo’nun iş ortakları ya da çalıştıkları 3. partilere ilişkin görüş bildirilmemelidir.

3.       DİĞER HUSUSLAR

     3.1          Daha Fazla Bilgi İçin

Çalışanlar gerektiğinde bu politikada belirtilen konular hakkında daha fazla bilgi / destek almak için Yönetim Sistem Müdürlüğüne danışmalıdır.

     3.2          Politikaya Aykırı Davranışlar

Bu politikaya aykırı davranışlar “Disiplin Uygulamaları Ceza Cetveli”nde tanımlanan disiplin hükümlerine göre değerlendirilecektir.

     3.3          Rüşvet ve Yolsuzluğun Önlenmesi

Vatan Kablo’nun anti rüşvet ve anti yolsuzluk politikaları ve prosedürleri gereğince:

  • Tüm Vatan Kablo çalışanları, faaliyetleri esnasında rüşvet teklif ve kabul edilmesinin veya doğrudan ya da dolaylı olarak rüşvet verilmesinin yasak olduğunu bilmektedir.
  • Hediye veya komisyon gibi uygunsuz çıkarlar yasaktır.
  • Siyasi yardımlar, hayır yardımları ve sponsorluklar için önceden onay alınması gerekmektedir.
  • Hediye teklifi ve kabulü ile ağırlama giderleri ve diğer masraflar denetim altında tutulur.
  • Tüm finansal işlemler, muhasebe kayıt ve hesaplarında düzgün ve açık bir biçimde, belgeleriyle kayıt altına alınır.

Herhangi bir Vatan Kablo çalışanının, Vatan Kablo içinde görevlerini yerine getirirken doğrudan veya dolaylı olarak rüşvetin herhangi bir biçimini (para, hediye, başka çıkarlar) teklif veya kabul etmesi, yapmaması gereken bir şeye veya yapması gereken bir şeyi yapmamaya ikna edilmesi Vatan Kablo politikalarını ihlal etmek demektir ve ilgili kanunlar uyarınca ceza gerektiren suçtur.

Herhangi bir Vatan Kablo çalışanının görevlerini yerine getirirken, başka bir kişiye görevi dahilindeki ve pozisyonu dolayısıyla bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ikna etmek amacıyla, doğrudan veya dolaylı olarak rüşvetin herhangi bir biçimini (para, hediye, başka çıkarlar) vaat veya teklif etmesi ya da vermesi Vatan Kablo politikalarını ihlal etmek demektir ve ilgili kanunlar uyarınca ceza gerektiren suçtur.

Vatan Kablo çalışanlarının tümünün bu politika ve yasal kanunlara katı şekilde uyması zorunludur.

Vatan Kablo faaliyet gösterdiği her ülkede, rüşvetin ve yolsuzluğun her türlüsünü önlemeyi, yerleşik olduğu veya hizmet verdiği tüm yasal yetki alanlarında, ilgili yerel ve uluslararası anti rüşvet ve anti yolsuzluk yasalarını uygulamayı tam olarak taahhüt eder.

 

4.       İLGİLİ DOKÜMANLAR

BS.T002 Bilgi Sistemleri Çalışanları İçin Güvenlik Talimatı

BS.V003 Bilgisayar Programlarının Kullanım Amaçları

İK.V004 Disiplin Uygulamaları Ceza Cetveli

GE.F065 Etik Uygulama Kayıt Formu

 

5.       İLETİŞİM BİLGİLERİ

 

E-posta:  etik@vatan.com.tr

 

Tel        :  0 (850) 221 13 30

 

 

Call
Send SMS
Call from mobile
Add to Skype
You'll need Skype CreditFree via Skype

 

BİZE ULAŞIN

CENTER: Yamanevler Mah. Ömer Faik Atakan Cad. No:3/4 Yılmaz Plaza 34768 Ümraniye/İstanbul/Türkiye

Phone : +90 212 210 3 331 - PBX
Fax : +90 212 210 3 343
Email : vatan@vatan.com.tr
» View Map

ANKARA: Sanayi Cad. Güreşçiler Sok. Ceceli İş Merkezi  Kat:3 No:11/55 Ulus/Ankara/Türkiye

Phone : +90 312 311 05 51 - PBX
Fax : +90 312 311 05 53
Email : vatan@vatan.com.tr
» Haritada Görüntüle

FABRİKA: Velimeşe OSB Mahallesi 111.Sokak No.:4/1 Ergene/Tekirdağ/Türkiye

Tel : +90 282 676 42 23 - PBX
Fax : +90 282 676 42 21
Email : vatan@vatan.com.tr
» Haritada Görüntüle

HIZLI ULAŞIM

  • -Anasayfa
  • -Kurumsal
  • -Ürünler
  • -Kütüphane
  • -Memnuniyet /Şikayet Formu
  • -Dünyada Vatan Kablo
  • -Katalog
  • -Tanıtım Filmi
  • -Bilgi Toplumu Hizmetleri
  • -Bilgi Güvenliği Politikaları
  • -KVKK
  • -Declaration of Performance (DoP)
  • -Site Kullanımı
  • -İletişim

SOSYAL MEDYA

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram
Vatan Kablo
© Copyright 2025 Vatan Kablo