1. KAPSAM
Vatan Kablo Etik Politikası tüm Vatan Kablo çalışanlarını kapsar. Politika maddelerinin önemli kısmı sadece ofis içindeki değil aynı zamanda ofis dışındaki etik davranış ilkelerini de tanımlar. Çalışanlar politikada değinilmeyen özel konularla ilgili tereddüt / sorun yaşadığında varsa konuya özel yönetmelik, politika ve prosedürlere yoksa yöneticisinin görüşüne başvurmalıdır.
2. VATAN KABLO ETİK İLKELERİ POLİTİKASI
Vatan Kablo Etik Politikası ortak değerler, prensipler ve kurallar hiyerarşisi içinde tanımlanmıştır. Kurallar bölümünde tanımlanmamış durumlarda Vatan Kablo etik prensip ve değerleri ışığında, prensipler içinde tanımlanmamış durumlarda ortak değerler doğrultusunda davranılmalıdır. Etik ilkelerinin uygulanmasına ilişkin herhangi bir durumda tereddütte kalınması halinde her bir çalışanın birim yöneticilerinden, gerekiyorsa üst yönetimden görüş alması desteklenmekte ve talep edilmektedir.
2.1 Ortak Değerlerimiz
Ortak etik değerlerimiz; hizmet verdiğimiz müşterilerimizle, birbirimizle ve toplumla etkileşimimizin esaslarını ve Vatan Kablo ortak kültürünün temel yapı taşlarından birini oluşturur. Etik olarak doğru olanı yapmanın, müşterilerimize, birbirimize ve topluma karşı sorumluluklarımızı yerine getirmenin yolunu gösteren temel değerlerimiz şunlardır:
2.2 Etik Prensiplerimiz
Ortak değerlerimiz 7 etik prensibi ile desteklenmektedir. Bu prensipler aynı zamanda etik kurallarımıza temel teşkil etmektedir. Kurumsal etik prensiplerimiz şunlardır:
2.2.1 Dürüstlük – Davranış ve iletişimimizde dürüstüz
2.2.2 Gizlilik – Müşteri bilgilerinin, Vatan Kablo’ya ait kurumsal bilgilerin ve Vatan Kablo çalışan bilgisinin gizliliğine saygılıyız.
2.2.3 Yetkinlik – Hizmetlerimizi beklenen seviyede sunabilmek için gerekli yetkinlik ve özveriyi sağlarız
2.2.4 Topluma Karşı Sorumluluk – Sunduğumuz hizmetlerin Vatan Kablo’nun faaliyet alanı itibarıyla ticari hayat üzerindeki öneminin farkındayız
2.2.5 Yasalara Saygı, Kurum İtibarını Koruma – İlgili yasalara ve mesleki ilkelere uygun davranırız, kurum itibarını koruruz
2.2.6 Nezaket Kurallarına Uygun ve Adil Davranış - Birbirimize karşı saygılı ve adil davranırız, destek ortamını koruruz
2.2.7 Ortak Değerler Ekseninde Örnek Olma – Her birimiz ortak değerlerimiz ekseninde çalışma arkadaşlarımıza rol model olacak biçimde hareket ederiz
2.3 Etik Kurallarımız
Etik kurallarımız yukarıda belirtilen değer ve prensiplerimiz doğrultusunda tanımlanmış olmakla birlikte, her durumu kapsaması mümkün değildir. Bu gerçekten yola çıkarak Vatan Kablo çalışanlarının bu politikada tanımlanmamış durumlarda doğru davranışı tespit etmek için aşağıdaki soruları kendilerine sorması gerekir:
Eğer bu sorular sonrasında bir tereddüt yaşanıyorsa yöneticilere ve gerekiyorsa üst yönetime danışılmalı ve görüş alınmalıdır. Etik kuralları arasında da bahsedildiği gibi danışma kültürü etik ilkelerinin uygulanmasında büyük önem taşımaktadır. Görüş alma konusunda sözlü iletişim kurulabilir ancak kayıt altına almak için yazılı iletişim tercih edilmelidir.
Etik kurallarımız müşterilerimize, birbirimize, topluma ve sosyal medyaya karşı sorumluluklarımız başlıkları altında gruplanmıştır.
2.3.1 Müşterilerimize Karşı Sorumluluklarımız
Veri Gizliliği
Vatan Kablo faaliyet alanı gereği müşterilerine ait olan verileri yönlendirir ve işler. Bu verilere ve istatistiki bilgilere erişim sadece görevi gereği verilere erişmesi gereken çalışanlara sağlanmaktadır. Bu bilgilerin hemen hemen tamamı müşterilerimize özel ve gizli olduğundan görevi gereği müşterilerimize ait bilgilere erişen çalışanlarımız bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Vatan Kablo çalışanları görevi sırasında ulaştığı müşterilerimize, Vatan Kablo’ya hizmet sağlayan üçüncü taraflara ve diğer kişi ve kurumlara ait bilgileri kişisel çıkar veya başka taraflara çıkar sağlama amaçlı kullanamaz. Vatan Kablo ofisi içinde dahi gizlilik içeren bilgilerin yazılı ve sözlü iletişimi sadece görevi gereği bilgiye erişmesi gereken çalışanla sınırlandırılmalıdır. Sözlü iletişim sırasında çevredeki kişiler tarafından gizli bilgilerin duyulmaması için gerekli özen gösterilmelidir.
Hizmetlerimizin gelişimi ve hizmet kalitemizin artırılması için yeni çözüm ve hizmet ihtiyaçları, yeni endüstri standartları ve en iyi uygulamalar, sektörde ve kurum altyapısını oluşturan bileşenlerdeki teknolojik eğilimler düzenli olarak takip edilmelidir. Beklenen hizmet kalitesini karşılamak için ilgili görevlere gerekli yetkinliğe sahip çalışanlar atanmalı, çalışanların teknik ve yönetsel gelişimi sağlanmalıdır. Atanmış çalışan görevinin gerektirdiği özeni göstermelidir.
Ürün ve Hizmet Sağlayıcılarla İlişkiler
Vatan Kablo’nun müşterilerine sunduğu hizmetlerin kalitesi belli oranda ürün ve hizmet sağlayıcılarıyla dürüstlük, etik davranış ve karşılıklı güvene dayalı, verimli sonuçlar üreten ilişkiler geliştirmesine bağlıdır. Ürün ve hizmet sağlayıcılar, sağlanan ürün veya hizmetin kalitesi, fiyatı, teslim ve destek şartlarına bağlı olarak seçilir. Alım ve seçim kararları iş gereklerine ve objektif seçim kriterlerine dayalı olarak alınır.
2.3.2 Birbirimize Karşı Sorumluluklarımız
Dürüstlük ve Güven, Saygı, Nezaket ve Adil Davranış
Vatan Kablo çalışanları olarak biz birbirimizle olan ilişkilerimizde ve birbirimize karşı olan sorumluluklarımızı yerine getirirken dürüstlük, saygı, nezaket ve adil davranış ilkelerine uygun hareket etmeliyiz. Her birimiz görevimizin gerektirdiği işleri gerekli kalitede ve tam olarak gerçekleştirmekten sorumluyuz. En iyi çalışma ortamının birbirimize karşı güven ve destek ortamının oluşturulduğu ve korunduğu bir çalışma ortamı olduğunun bilincinde olunmalıdır. Herhangi bir esasa dayalı ayrımcılık, sözlü veya fiziksel taciz, saldırganca davranışlar bir Vatan Kablo çalışanından beklenmez.
Danışma Kültürü
Vatan Kablo teknik ve yönetsel her konuda hataları en aza indirebilmek için danışma kültürüne dayalı bir iş ortamını desteklemektedir. Rutin olmayan durumlar veya ortaya çıkan sorunlar hakkında danışmak sadece desteklenmemekte aynı zamanda beklenmektedir. Çalışanın yöneticilerine sıklıkla danışmaları ve onlarla görüş alışverişinde bulunmaları hem yöneticiler hem de bağlı bulunan çalışanlardan beklenmektedir. Vatan Kablo teknik ve diğer konularda üçüncü tarafların karşısına kurum içindeki danışma sürecini işleterek potansiyel yanlış anlamaları ve gereksiz riskleri engellemek için tek ses olarak çıkmayı benimsemektedir.
Çıkar Çatışması Durumu
Vatan Kablo çalışanları görevi gereği sürekli olarak iş kararları almaktadır. Vatan Kablo çalışanları verdiği her bir karar için, Vatan Kablo çıkarları ile şahsi veya üçüncü şahıslar arasında çatışma yaratabilecek, etik prensiplerine ve kanuna aykırı durumlardan kaçınmakla yükümlüdür. Vatan Kablo çalışanları iş kararlarını alırken Vatan Kablo çıkarlarını kendi çıkarlarının önüne koymalıdır. Çıkar çatışmaları ile ilgili her durumu içeren bir listenin geliştirilmesi zor olmakla birlikte aşağıdaki durumlar örnek verilebilir:
Kişisel İlişkiler
Zaman zaman iki Vatan Kablo çalışanı arasında veya bir Vatan Kablo çalışanı ile hizmet verilen veya alınan kurum çalışanı arasında, romantik veya normal arkadaşlıklar doğabilir. Bu tür ilişkiler görünürde veya gerçekten çıkar çatışması durumlarına yol açabilir. Vatan Kablo bu tür ilişkilerin gelişmesinin doğal olduğunu kabul etmekle birlikte görünürde veya gerçekte bağımsızlığı zedeleyebilecek ve çıkar çatışması doğurabilecek durumları desteklememektedir.
Bilgi Sistemlerinin ve Diğer Vatan Kablo Varlıklarının Kullanımı
Vatan Kablo bilgi sistemleri ve diğer Vatan Kablo varlıkları kuruma ait olup öncelikle iş gereği faaliyetlerde kullanılmalıdır. Her Vatan Kablo çalışanı Vatan Kablo varlıklarını korumak ve verimli kullanmakla yükümlüdür. Varlıkların kişisel kullanımı sadece gerektiğinde, minimum düzeyde, Vatan Kablo faaliyetlerini aksatmayacak biçimde olmalı ve varlıklar yasalara veya etik ilkelerine aykırı biçimde kullanılmamalıdır. Çalışanlar kişisel kullanımın maliyeti (parasal ve/veya zamansal olarak) minimum düzeyi aşacaksa yöneticisinden onay almalıdır. Maliyetin önemli olup olmayacağı konusunda şüphe ediliyorsa danışma kültürü gereği bağlı bulunan yöneticiye danışılmalıdır.
Vatan Kablo Politika ve Prosedürleri
Vatan Kablo Etik Politikası karşılaşılabilecek her duruma ilişkin bir içerik barındırmayabilir, ancak bu politika çalışanların yaklaşımına yön vermeyi ve genel ilkeleri tanımlamayı hedeflemektedir. Vatan Kablo çalışanları diğer özel faaliyet alanlarında, ilgili alanlara özel hazırlanmış Vatan Kablo politika ve prosedürlerine uymakla yükümlüdür. Tanımlanmış politika ve prosedürlerin yetersiz kaldığı durumlarda bu politikada bahsedilen danışma sürecini çalıştırmalıdır.
2.3.3 Topluma Karşı Sorumluluklarımız
Kanunlara Uyum, Diğer Kurumlarla İşbirliği
Vatan Kablo çalışanları ilgili tüm yasal düzenlemelere ve kurallara uygun faaliyet göstermelidir. Hedefimiz faaliyetlerimizde sadece yasalara uygun hareket etmek değil aynı zamanda etik ilkelerine de uygun davranmaktır. Vatan Kablo tanımlanmış protokoller çerçevesinde kanun uygulayıcılarla işbirliği yapmaktadır.
Bilgi Açıklama
Vatan Kablo çalışanları kurumsal ve kişisel bilgileri günlük veya resmi konuşmalarda dikkatsiz biçimde basın veya diğer taraflara sızdırmama konusunda dikkatli davranmalıdır. Vatan Kablo iletişimde netlik ve dürüstlük prensibini benimsemekle birlikte, bilginin gizlilik ihtiyacını, açıklanması durumunda Vatan Kablo’nun müşterilerine ve topluma etkisini değerlendirmekle de yükümlüdür. Bilgi açıklama konusunda sorumlu yaklaşım Vatan Kablo’nun müşterilerine ve genel anlamda topluma karşı yükümlülüğüdür. Basılı veya görsel yayın kuruluşlarından, kamu kurumlarından ve diğer taraflardan gelen bilgi talepleri Vatan Kablo içinde bilgi açıklama yetki ve görevi bulunan “Pazarlama Müdürü’nden” sorumlu Üst Yönetime aktarılmalıdır.
Sosyal Medyada Sorumluluklarımız
3. DİĞER HUSUSLAR
3.1 Daha Fazla Bilgi İçin
Çalışanlar gerektiğinde bu politikada belirtilen konular hakkında daha fazla bilgi / destek almak için Yönetim Sistem Müdürlüğüne danışmalıdır.
3.2 Politikaya Aykırı Davranışlar
Bu politikaya aykırı davranışlar “Disiplin Uygulamaları Ceza Cetveli”nde tanımlanan disiplin hükümlerine göre değerlendirilecektir.
3.3 Rüşvet ve Yolsuzluğun Önlenmesi
Vatan Kablo’nun anti rüşvet ve anti yolsuzluk politikaları ve prosedürleri gereğince:
Herhangi bir Vatan Kablo çalışanının, Vatan Kablo içinde görevlerini yerine getirirken doğrudan veya dolaylı olarak rüşvetin herhangi bir biçimini (para, hediye, başka çıkarlar) teklif veya kabul etmesi, yapmaması gereken bir şeye veya yapması gereken bir şeyi yapmamaya ikna edilmesi Vatan Kablo politikalarını ihlal etmek demektir ve ilgili kanunlar uyarınca ceza gerektiren suçtur.
Herhangi bir Vatan Kablo çalışanının görevlerini yerine getirirken, başka bir kişiye görevi dahilindeki ve pozisyonu dolayısıyla bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ikna etmek amacıyla, doğrudan veya dolaylı olarak rüşvetin herhangi bir biçimini (para, hediye, başka çıkarlar) vaat veya teklif etmesi ya da vermesi Vatan Kablo politikalarını ihlal etmek demektir ve ilgili kanunlar uyarınca ceza gerektiren suçtur.
Vatan Kablo çalışanlarının tümünün bu politika ve yasal kanunlara katı şekilde uyması zorunludur.
Vatan Kablo faaliyet gösterdiği her ülkede, rüşvetin ve yolsuzluğun her türlüsünü önlemeyi, yerleşik olduğu veya hizmet verdiği tüm yasal yetki alanlarında, ilgili yerel ve uluslararası anti rüşvet ve anti yolsuzluk yasalarını uygulamayı tam olarak taahhüt eder.
4. İLGİLİ DOKÜMANLAR
BS.T002 Bilgi Sistemleri Çalışanları İçin Güvenlik Talimatı
BS.V003 Bilgisayar Programlarının Kullanım Amaçları
İK.V004 Disiplin Uygulamaları Ceza Cetveli
GE.F065 Etik Uygulama Kayıt Formu
5. İLETİŞİM BİLGİLERİ
E-posta: etik@vatan.com.tr
Tel : 0 (850) 221 13 30